Nou heb ik natuurlijk al geen hoge pet op van PostNL, bezorging op het platteland is niet meer wat het geweest is. Wanneer ik hoor dat er op maandag een envelop naar mij is verzonden met theezakjes, moet ik heel erg blij zijn dat ik het dezelfde week nog ontvang. Was gewoon een envelop van een Nederlanse verzamelaar. Ondertussen hoor ik dat de tarieven weer gaan verhogen. Hier kan ik dus alleen maar verdrietig om worden.
Maar wat mij afgelopen week is gebeurd dat is ronduit schandalig. Op 9 oktober heb ik een envelop met theezakjes verzonden naar Zweden. Mooie envelop voorzien van sticker met daarop vermeld de inhoud en waarde en voldoende postzegels. Omdat de ontvanger van de envelop ook dol is op Donald Duck had ik de envelop voorzien van de gehele serie kinderpostzegels van Disney. Aangezien het niet overeenkwam met het tarief had ik het aangevuld met 3 december zegels. Naar een land in Zuid-Amerika zou ik dit nooit doen, daar is de postbezorging iets minder safe maar Zweden, dat zou toch moeten lukken. Zoals gewoonlijk had ik de ontvanger is Zweden een foto gestuurd van de envelop. Dit werd juichend ontvangen aangezien er dus prachtige postzegels op zaten. Brief gepost in de brievenbus bij ons op het industrieterrein. Zou dezelfde middag nog geleegd worden.
Afgelopen donderdag 17 oktober, een reactie uit Zweden, mijn envelop is binnen. Maar wat schetst haar en mijn verbazing…… de Disney postzegels zijn verdwenen en er zit een wit papiertje op met daarop 4,32 en 1,34 te samen met een stempel van PostNl, Frankering gecontroleerd. Ja allemaal leuk, maar waar zijn mijn postzegels?
Aangezien het briefje afkomstig is van PostNL kan ik toch echt niet anders concluderen dan dat er op sorteercentrum iemand werkt die mijn postzegels mooi vond en ze er af heeft gehaald. Of zou het de persoon zijn die de brievenbus heeft geleegd. Uiteraard laat het ik hier niet bijzitten. Er is een klacht ingediend maar daar zal wel weer een flut reactie opkomen. Ik ben dus boos en zeer teleurgesteld in PostNL.
Op de foto’s zien jullie mijn envelop zoals verzonden en zoals in Zweden is gearriveerd.
Hetzelfde is mij al meerdere keren overkomen. Ik doe aan POSTCROSSING en wat hier in Nederland met je postzegels gebeurt grenst aan het ongelooflijke. Soms vragen bezorgers wat ik met de postzegels doe die op de postcrossingbrieven – en kaarten zitten. Als ik dan antwoord dat ik ze verzamel wordt er zuinigjes gekeken. Ik scan ook alles wat ik verzend maar garantie dat het ook zó aankomt is er niet.
Van 14 t/m 23 september was ik in Italië, Florence /Rome/ Venetië en heb daar 20 prentbriefkaarten ,voldoende gefrankeerd verzonden waar er tot nu toe 12 van zijn aangekomen, waarbij er van 2 ook de postzegels waren verwijderd. Toen ik jaren geleden met Tiziano ruilde vroeg hij altijd om zijn envelop af te wachten en dan de – ONGEFRANKEERDE POSTZEGELS – mee naar Italië te sturen…………………. T.groeten van Marja
Inderdaad Tiziano deed het heel handig. Maar wat ik het meest waardeloze vindt aan PostNL, ze reageren gewoon niet op klachten. Ik ben teruggebeld maar van een totaal andere afdeling, ze zou het teruggeven aan de klachten afhandeling en daar blijkt het dan weer bij. Dit noem ik dus gewoon diefstal.